Kompjuterska grafika predstavlja grafiku generisanu računarom, uopšteno predstavlja kompjutersku manipulaciju slikom uz pomoć specijalnih hardvera i softvera. Razvoj kompjuterske grafike je doveo do revolucije u animaciji, kinematografiji, video industriji, arhitekturi kao i drugim industrijama.
Vizualizacija je način prikazivanja scena. Ona omogućava prikaz i simulaciju raznih kompleksnih sistema kako u industriji tako i u naučne svrhe. Čest je slučaj da se kroz vizualizaciju prikazuju principi funkcionisanja različitih sistema kao i delovi koji nisu vidljivi, koji se nalaze u sklopu neke zatvorene celine. Vizualizacija enterijera i eksterijera u arhitekturi, pružila je veoma inventivan „pogled u budućnost”, omogućavajući sagledavanje građevina koje još nisu izgrađene.
Vizualizacija se može realizovati na više načina:
- Video,
- 2D animacija,
- 3D animacija.
3D animacija je danas najprimenjeniji oblik vizualizacije. Pre svega zbog svog prostornog i fotorealističnog prikaza ovakav ničin vizualizacije je postao vodeći u ovoj sveri. Mogućnost kreiranja najrazličitijih sistema i njihova animacija u realnom vremenu uz kvalitetan render je recept kojeg se drže vodeći giganti u većini industrija. 3D animacija omogućava kako realan prikaz mašina, arhitekture, prostora, tako i mogućnost prikaza podsistema, unutrašnjih prostorija i principa funkcionisanja različitih sistema u formi animacije. Pored modelovanja i najkompleksnijih modela, moguće je koristiti i primenjivati različite teksture koje doprinose realnom izgledu scene a pored toga moguće je primenjivati fizički precizno osvetljenje koje je uz dobro podešen render najzaslužnije za fotorealizam.
Osim industrijske primene, prostorni dizajn je umnogome doprineo razvoju različitih vidova virtualne umetnosti, omogućio dizajnerima nepregledne mogućnosti ekspresije kreativnosti, kao i zamaglio granicu između realnog i imaginarnog sveta.